Saturday, July 24, 2010

yesterday vs today

dolu-dolu nenek aku bagi RM 10 , waaaa banyaknya.. Nak beli apa yea.. seronok2. Simpan la dalam tabung. nanti boleh masuk dalam bank. punyalah sayang kat duit. today RM 10 dah jadi macam RM 1. isi minyak kete dah habis. beli KFC jom jimat 2 set dah habis. skali makan dah habis RM 10 tu... x sempat nak menyimpan. menghabiskan adala...

Dolu-dolu makan aje ape yang my mama masak..( sekarang pon makan jugak bila balik holiday je la)
tapi bila sekarang dah dok jauh macam ni alah x sedap la makan ni. nasi dia keras. x nak la... entah ape-ape lauk.. x sedap ~ . x suka la... demand tu... nak sedap duit abes la cik shafieza oiii... makan McD la senang.( tu la body aku ni macam di pam - pam )

kecik-kecik dolu-dolu pantang jumpa public phone yang besar gedabak tepi jalan tu... main-main tekan nombor x knal... masuk syiling dan dial..
lepas tu besar skit dah papa beli hanset, asyik-asyik topup. asyik-asyik topup. suka main mesaj la katakan.(memperkayakan tatabahasa la weiii)
sekarang lagi demand, bil-bil-bil ... (mengada! huh)hah tu la yang over bajet tu sayang oiii.. (aku x cakap orang pun. aku la tu)

dolu-dolu pergi sekolah jalan kaki, kadang-kadang naik beskal, jarang-jarang papa aku antar if ditakdirkan tayar beskal pancit. himpit-himpit ngan abe aku sempit-sempit. peluk kuat-kuat papa ni. nanti jatuh tak terkutip, cicir kan tepi jalan.(yap aku pernah tercicir jatuh coz aku dok paling belakng. ni zaman dolu-dolu)
lagi dolu-dolu pergi jalan-jalan cuci mata naik bus je... panas-panas pon tercegat jugak tunggu bus.
amboi-amboi ! sekarang dah demand... pergi kelas naik kete. hujan jer nak ponteng ajelah kejenya(hujan best la tido... menikmati nikmat hujan yang tuhan turunkan.) banyaklah ko yea.

dolu-dolu nak buat keje buku skrap yang cikgu suruh pergi CC jer... rajin aje kayuh beskal... panas kelip kelap pon kayuh... sanggup tuh.
sekarang ada laptop depan mata sebelah katil aje pon malas nak buat asignment.. huisssh.. shooo shooo halau setan berioq tu... hohoho

terkenang zaman dahulu kala. dolu-dolu dengan sekarang memang jauh beza .
bahasa melayu aku memang tip top. gagaga !

0 comments:

Post a Comment