Wednesday, July 14, 2010

Something I dont know

Doa Dalam Duduk Antara Dua Sujud



BESARNYA makna DOA YANG KITA LUPAKAN- semasa duduk antara dua sujud . Dalam tidak sedar. Setiap hari kita memohon didalam solat kita..tetapi sayangnya, kita hanya memohon tanpa memahami.. sekadar tersebut dibibir, tetapi tidak tersentuh dari hati kita selama ini..

Bacaan ni seingat aku, aku belajar kat tadika dulu. Sebelum tu nenek aku pernah ajar bacaan antara dua sujud ni masa aku kecik-kecik dulu. Dulu- dulu, kat tadika, ustazah tu ajar baca dan hafal jer. maksud dia x tahu la kan. Masa tu kecik lagi. Bila dah besar skang ni, pernah tahu pasal ni bila google kat interner. Zaman bila dah lupa. Hari ini ternampak dekat blog sorang tu. Then, aku pon terasa nak post kat blogku ni. Hope we can gain something from this.

Rabbighfirli (Tuhanku, ampuni aku)

Warhamni (sayangi aku)

Wajburnii (tutuplah aib-aibku)

Warfa'nii (angkatlah darjatku)

Warzuqnii (berilah aku rezeki)

Wahdinii (berilah aku petunjuk)

Wa'Aafinii (sihatkan aku)

Wa'fuannii (maafkan aku)

Setelah selesai, diamlah sejenak lalu sampaikan rasa syukur kita Betapa besarnya nilai sebuah doa ini..sebuah doa yang kita hanya lewatkan begitu sahaja..

Dalam tidak kita sedar selama ini kita seperti sedang berpura-pura memohon sesuatu .Sebaik-baik manusia ialah orang yang dapat memberi manfaat kepada orang lain

(Hadis riwayat Al-Qudhi)


*Copied . feel free to spread this :)


0 comments:

Post a Comment