Monday, April 11, 2011

Tiada lagi Jumaat =(

Pada tanggal 8 april bersamaan hari jumaat, jumaat kucing ku tersyg telah pergi meninggalkan kita buat selamanya. Pada usia yang belum sampai 3 bulan, dia telah menghembuskan nafas terakhir disamping abangnya abu. Aku sengaja letakkan dia yang tengah kejang otot sebelah-sebelah dengan Abu supaya dia tidak merasakan kesunyiaan disaat-saat terakhir hidupnya.

Mungkin kerana kesunyian, dia ingin mengikut jejak Yoyen yang menghembuskan nafasnya sehari sebelum pemergian Jumaat. Sekarang tinggallah Ali, terkontang-kanting keseorangan. Setiap kali sebelum tidur dia akan berbunyi mieeekkk memanggil adik beradiknya. Wahai Ali , alangkah bagusnya jika aku dapat memberitahumu bahawa adik beradik mu telah tiada di bumi Allah ini. Terasa sayu dikala kau memanggil mereka.

Tiger ibu mereka juga, seolah-olah sudah lupa bahawa dia masih punya seorang anak yang masih kecil,Ali. Dia sudah tidak menyususu anakknya lagi. Nasib baik masih laigi ada sepaket susu kucing di hypermarket hari tu. TQ to si Putih kakak jugak sebab sudi member susumu kepada adikmu itu. Abu pon terlajak gelojoh bila time aku serve susu tepung kucing kat Ali.

Harap-haraplah, satu-satunya kucingku yang berbulu hitam, Ali dapat melihat dunia ini dengan lebih lama daan tidak mengikut jejeak adik beradiknya. Ali jangan sakit ekk. Kakak sayang Ali. =)

1 comments:

LOLyPOp GUrL'z said...

sbar2...
prgi 1.. dtg 3 4.....
huhu...
d0n't cdih2 ya....

Post a Comment